Головна » Файли » Мої файли

Екологічна гра – квест « Юні екологи»
21.02.2019, 20:37

Тема: Екологічна гра – квест « Юні екологи»

Мета: Сформувати у дітей основи екологічної культури, правильне ставлення дитини до навколишньої природи, до себе і до людей.

Поширювати знання дітей про природу Землі та тих її представників, що потребують допомоги та захисту; розвивати смислову та образну пам'ять, кмітливість, швидкість мислення, ; вміння узагальнювати; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати уміння культурно поводитися у природі.

Створити умови, що сприяють згуртуванню дітей в єдину команду, формувати позитивну мотивацію, спрямовану на досягнення поставленої мети.

 

Завдання:

• Розвивати пізнавально-дослідницький інтерес, почуття гумору, уяву, кмітливість, уміння самостійно знаходити рішення в створених проблемних ситуаціях;

• Сприяти розвитку уваги, координаційних здібностей, вмінню орієнтуватися на місцевості;

• Створити умови для рухової і творчої активності дітей, для формування таких якостей, як спритність, швидкість, взаємовиручка;

• Продовжувати виховувати прагнення зберігати і оберігати природний світ, слідувати доступним екологічним правилам в діяльності і поведінці;

• Виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, уважне ставлення до оточуючих, вміння працювати в команді.

 

Форма організації заходу: Квест

Матеріально-технічне забезпечення заходу: назви станцій, карта; матеріали для виконання завдань: лабораторні атрибути,гумові перчатки, спеціальні баки для сортування сміття, аудиозапис звуки природи,Червона книга України, екологічні емблеми, пазли з малюнком Землі, макет землі, малюнки із зображенням рослин, тварин, птахів,газовані напої, блендер, склянки,коктельні трубочки,костюми героїв Квесту, ноутбук з флеш накопичувачем.

 

Учасники заходу: діти старшої групи

Тривалість заходу: 35хвилин.

 

Попередня робота: знайомство з екологічними ситуаціями, перегляд відеофільму «Ми і природа єдині»,знайомство з лікарськими рослинами, екскурсії з еконапрямком по селищу Караван (ставки,заводи,смітники,кар’єр). Екологічна акція «Збережем нашу планету від сміття»,бесіди про забруднення води Караванського ставка,виготовлення стінгазети «Вони повинні жити», робота з батьками.

Квест – це ігрова пригода, під час якої учасникам потрібно пройти 4 станції для досягнення мети.

Хід гри:

Діти, сьогодні у нас незвичайний день. Місяць лютий приготував нам багато цікавинок.Тому по-перше,ми приймаємо у себе гостей,давайте привітаємось з ними. А по-друге на нас чекає подорож. А куди помандруємо,ви дізнаєтесь згодом.

Сьогодні ми поговоримо про нас людей,які нищать природу:зривають квіти,руйнують пташині гнізда,ламають дерева,забруднюють водойми,повітря. Наймудріша на землі-природа.

Всі ми зобов’язані своїм життям планеті,прекрасної та єдиної Землі-матері(показ глобуса). Зеленої від лісів,синьої від океанів,жовтої від пісків.

Наша планета найбільша таємниця і диво.

Наука екологія вивчає наш будинок – планету. Все в нашому будинку взаємопов’язане, все залежать один від одного: якщо згасне сонце – все замерзне і покриється мороком; якщо зникнуть повітря і вода – не буде чим дихати і нічого буде пити; якщо зникнуть рослини – нічого буде їсти тваринам і людині … Тому, зберегти природу означає зберегти життя.

Вихователь: Діти, як ви вважаєте, що таке природа? (відповіді дітей) Як називається наука по захисту природи? (екологія) Чи можете ви уявити професію еколога? Чи мрієте ви стати екологами?

Вихователь: Стати екологом – це почесна місія кожної людини на Землі. Ми – частинка природи, частинка Всесвіту.

Прихід Магістра екології

«Добрий день дорогі мої друзі. Я випадково почула вашу розмову. Бачу, що ви дуже любите природу. Люблю її і я тому і називаюся Магістром екологічних наук. Сьогодні я пропоную подивитися вам відеоролик «Ми і природа – єдині». (Показ відеоролика).

Магістр екології: вам сподобався фільм про природу? (коротка бесіда по фільму)

Магістр екології: Я хочу запросити вас до своєї Екологічної Академії.

Але щоб дістатися до неї, вам потрібно пройти довгий шлях, виконати різноманітні завдання та показати свої знання та вміння,та взяти участь у Квесті.

Магістр екології:

-Увага!Послухайте правила квесту. Ваше завдання пройти 4 станції. На кожній станції потрібно виконати певні завдання,після їх виконання ви отримуєте частину пазла, вкінці гри вам потрібно зібрати картинку.

Вихователь: - Діти,сьогодні ми з вами візьмемо участь у квест-грі.

Магістр екології:Я вам приготував карту,але для початку я хочу перевірити чи все ви знаєте про те як правильно поводитись в природі.

Завдання «Екологічні знаки»

Мета: закріпити знання дітей про екологічні знаки та правила поведінки на природі.

Обладнання: екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття», «Не розпалюй багаття в лісі»,«Підгодовуємо птахів», «Саджаємо дерева» .

Хід завдання:

Діти відповідають на запитання:

(Питання-відповідь)

  • Чи можна,розоряти пташині гнізда?
  • Чи можна,розоряти мурашники?
  • Чи можна забирати з лісу додому тварин?
  • Чи можна ловити метеликів?
  • Як себе треба вести в лісі,чи можна кричати?

Магістр екології: - Ось тепер я бачу всі готові. Отримуйте свою карту і символи юних екологів. Удачі вам в дорозі!

 

Після виконання завдання діти отримують емблеми своєї команди, мапи руху по екологічній стежині для виконання наступних завдань. Орієнтиром руху для команди є зелені стрілки .

Команда отримала карту з назвою зупинок: Стань природі другом, Аптека доброго дня, Еколабораторія «Води», Золоті розсипи смітників.

 

Вихователь: Маршрут обраний,правила відомі,можна вирушати в дорогу.

Разом ми впораємось з усіма труднощами!

 

 

.

 

 

 

ЗУПИНКА №1 «Стань природі другом»

Зустрічає дітей Тітонька Сова.

-Вітаю вас, діти! Чи знаєте, як мене звати?

Діти: відповідь дітей

Тітонька Сова: А куди ви прямуєте?

Діти: -Ми шукаємо пазл для того,щоб зібрати картину.

Тітонька Сова: Пазл у мене є,але просто так його я не віддам. Спочатку покажіть,що вмієте,знаєте,які ви тямущі та спритні.

Я загадувати загадки майстриня,якщо відгадаєте їх,то віддам вам те,що ви шукаєте.

Дати відповіді на загадки.

Загадки для команди

1.Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну.

(Соловей)

 

  1. Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.

(Сова)

 

3.Дзьоб міцний і гарні крила,

Чорний хвіст, жилетка сіра,

Чи присяде, чи летить, –

«Кар, кар, кар!» – усе кричить.

(Ворона)

 

4.Білосніжна, гарна птиця,

Дім будує на водиці,

Дуже схожа на гусей,

Обережна до людей!

(Лебідь)

 

5.Як зима – вона на гілці,

І співа, мов на сопілці…

Жовті груди, чорні крила,

Кусень сала сама з’їла.

(Синичка)

6.На скелі він будує дім

І не боїться жити в нім.

Могутніх два крила

Є у птаха цього.

(Орел)

 

  1. Хто це у садку скрекоче,

Всі новини знати хоче?

Це хитренька, білобока,

З чорним хвостиком …

(Сорока)

 

4.Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю.

(Дятел)

 

5.Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкладає,

А у лісі в холодку

Все кує, мудруля,

Хто вона?

(Зозуля)

З цим завданням ви впорались. А зараз я буду вас заплутувати(Сова робить все навпаки,щоб заплутати дітей)

- Карасі в річці живуть?(плескати)

- На сосні гриби ростуть?(тупає)

- Тепла погода взимку?(тупає)

- Ніч пройде-настане день?(плескати)

- Заєць з вовком міцно дружить?(тупає)

Молодці! Із цим завданням впорались.

А зараз останнє завдання «Вгадай явища природи»

По черзі звучить фонограма:(дощу,грози,шторму).

Час на обдумування 1-3 секунди.

Тітонька Сова:Молодці діти! Отримуйте пазл.

Діти розлядають карту і визначають,що треба йти на зупинку №2.

 

 

ЗУПИНКА№2 «Аптека доброго дня»

Діти вітаються.

Аптекар:Хто ви такі і чого до мене завітали?(відповіді дітей)

Апкекар:Я вам допоможу,якщо виконаєте мої завдання.

 

Хід завдання:

Сьогодні ми поговоримо про чудодійні властивості рослин. Ви зустрічаєте їх часто у лісі , на полі ,на підвіконні, але навіть не замислюєтесь , що у вас під ногами справжній скарб. І цей скарб – лікарські рослини . Люди ще в далеку давнину помітили, що в багатьох рослин прихована цілюща сила , тому почали використовувати їх для лікування хвороб. Так почала розвиватися народна медицина . Ці рослини полегшували страждання хворих . Ми повинні знати не лише лікарські рослини ,але й вміти користуватись ними . Найбільше рослин достигає влітку ,а потрапити в іншу пору року нам допоможе усний журнал

“ АПТЕКА ДОБРОГО ДНЯ” ( назва журналу записана на дошці ).

Але, перш, ніж перегорнути першу сторінку , вивчимо нові слова :

вітаміни, ліки, лікувальні , властивості, аптека.

А зараз давайте згадаємо, які лікарські рослини, вам відомі?

Технологія “Мікрофон”

Коли ви хворіли ,мама готувала вам чай .

Чай з м’яти - корисний при шлункових хворобах.

Чай з малини - протизастудний напій.

Чай з варення смородини – багатий на вітаміни .

Чай з липи - корисний при інфекційних захворюваннях.

Чай з шипшини ,калини – ліки від застуди,кашлю,

Демонстрація ілюстрацій із зображенням рослин

( подорожник, кульбаба, липа, конвалія, звіробій, барвінок ,календула) .

 

1. Подорожник .

Надзвичайно цінна лікарська рослина. Його можна побачити і при дорозі ,і на подвір’ї ,і в саду ,і на городі . Люди використовують подорожник для загоєння ран . Якщо прикласти його до хворого місця , то на наступний день біль зникає.

2. Звіробій .

Ці ліки , як кажуть в народі , від 99 хвороб. Настої звіробою вживають для збудження аппетиту, від ангіни, грипу , головного болю, ревматизму .

3. Конвалія.

Усі люблять конвалію за її красу і аромат. Але мало хто знає, що це також лікарська рослина . Її застосовують при лікуванні серцевих хвороб.

4. Барвінок .

Листя цієї рослини не в’яне , ні влітку ,ні взимку. Барвінком прикрашають святковий стіл, із нього плетуть весільні віночки. Відвар барвінку п’ють від застуди, а ще ним лікують хвороби шкіри.

5. Ромашка.

В скромної біленької ромашки теж є чому повчитись . Квіти ромашки кладуть у настої, застосовують у косметиці і парфумерії.

6. Календула.

Настоянки календули використовують для полоскання горла .

Аптекар:Переходимо до екологічної вікторини.

“Екологічна вікторина”.

 

1.Який кущ є символом українського народу і водночас лікарською рослиною?

(Калина)

2.Яке дерево-лікар дало назву літньому місяцеві?

(Липа)

3.Яке дерево застосовується в народній медицині повністю?

(Сосна)

4.Яке дерево, найбільш оспіване Т.Г.Шевченком, є символом України та

оберегом рідного дому, має великі лікувальні властивості?

(Верба)

5. Яке білокоре дерево найраніше розпочинає весняний сокорух?

(Береза )

6. .Яке дерево має лікувальні властивості, його плоди схожі на гриби?

(Дуб)

  1. Яку рослину використовують для полоскання горла?

( Календула)

 

ЗАВДАННЯ «Маленькі дослідники»

Мета: вчити дітей проводити досліди з продуктами харчування, робити висновок про шкідливу та корисну їжу.

Обладнання: стакан із газованим солодким напоєм, чистий стакан, ватний тампон, серветка, склянка з прозорою водою.

 

Дослід №1 « Газовані напої»

В один пластиковий стаканчик налити солодкий газований напій, а в інший покласти ватний тампон. Налити напій крізь ватний тампон. Запитання до дітей «Що ви бачите, чому відбулись такі зміни?» (Відповідь : тампон став жовтим, червоним, зеленим, залежно від кольору напою. Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини :нудота, біль у животі, алергія тощо. До того ж, у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму, їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак). Висновок: газовані напої шкідливі для нашого організму.

 

А зараз поговоримо про смачні рецепти. З лікарських рослин можна приготувати не тільки чай, але й смачний і корисний салат, ліки від опіків, солодкі поживні напої.

«Малиновий коктейль»

240 гр. – молока, 140 гр. – малинового варення,

200 гр. – морозива.

Молоко, варення та морозиво збивати міксером до утворення пишної маси. Готовий коктейль розлити.

Ви дізнались багато цікавої інформації про лікарські рослини . Це вони піклуються про нас і наше здоров'я , а ми повинні подбати про їх збереження .

Отримують пазл.

Вихователь:«Молодці,діти! Ось вам за це третій шматочок пазла!

Карту розглядають і визначають, що треба йти на зупинку №3)

 

 

 

 

 

ЗУПИНКА №3 Еколабораторія «Води»

 

 

Вчений: Здрастуйте діти! Я вчений лабораторії «ВОДА»

Хто ви такі і чого до мене завітали?(відповіді дітей)

Дослід № 1. «Чиста вода не має кольору».

 

  • Чому для мешканців річки недобре живеться у брудній воді?

 

Дослід № 2. «Чиста вода не має запаху».

спробуємо очистити воду.

 

Дослід № 3. «Очищення води за допомогою вати і піску».

На столі дві скляночки. Одна з водою, зафарбованою чорнилом, інша пуста. Пропустити воду з чорнилом через лійку, заповнену ватою та піском.

    • Що сталося?
    • Чи змінилася вода?
    • Якого кольору стала вата.
    • Який висновок можна зробити? (Вата з піском звичайно очищає воду, але недостатньо).

 

Вихователь: Чи зможемо ми таким чином очистити воду в річці? Спробуємо наступний метод.

 

Дослід № 4. «Очищення води за допомогою активованого вугілля».

В склянку з водою, зафарбованою чорнилом всипати активоване вугілля та добре перемішати.

    • Що сталося?
    • Чи змінилася вода?
    • Якого кольору стала вода.
    • Який висновок можна зробити? (Вугілля добре очищає воду).

 

Вихователь: Чи зможемо ми таким чином очистити воду в річці? Діти, перед нами два фільтри. Що потрібно покласти в середину, щоб очистити річку? Так, активоване вугілля. Рибко, наші дітки підготували тобі фільтри для очищення води. Їх потрібно покласти у річку і водичка очиститься.

 

 

 

 

ЗУПИНКА №4 Золоті розсипи смітників.

Діти потрапили на смітник,роздивляються.

-Фу,як тут страшно і не гарно.

-скільки сміття?

-Який сморід,хто це насмітив?

(звучить таємнича, страшна музика,з’являється Купа Сміття,та радіє сміттю)

Купа сміття:Ах,яка краса?Скільки сміття!(збирає сміття)

Купа сміття: (помітивши дітей,кричить)-Навіщо завітали, діти?» (Діти відповідають) Є в мене цей пазл,але він загубився серед цього сміття.Хотіла вам його віддати,але тепер не можу його знаіти.

Вихователь:Що ж ми тепер будемо робити?(відповідь дітей)

 

Ще трохи і я стану великою ,захоплю весь світ і всі будуть служить мені.Всі ви скоро будете жити на сміттєвій купі.ХА-ХА-ХА!

Діти:Ми не хочемо жити на сміттєвій купі!

Купа Сміття:Так гарно жити тут!Запрошую познайомитись зі своєю Корівонькою.

(Перегляд екомультфільма)

Вихователь:Так що ж нам робити?

Вторинна переробка сміття.Поробки зі сміття-правильно,давайте зберемо все сміття.

Купа Сміття:Ні,не віддам! Я без сміття пропаду і не зможу завоювати весь світ!

 

 

У мене є для вас останній, четвертий шматочок пазла. Якщо ви виконаєте мої завдання ».

Вихователь: «Ми виконаємо, правда, діти?» (Діти погоджуються)

 

 

 

 

Купа сміття : «Молодці, ось вам останній шматок пазла» (розглядають і з'ясовують, що вже є чотири пазла і можна повертатися, завдання магістра виконано.)

 

Діти повертаються до музичного залу.

Вихователь:Дорогі діти, ви сьогодні дружно попрацювали. В результаті вийшла з пазлів наша чудова планета. Подивіться, якою ошатною, красивою, життєрадісною стала планета Земля! Спробуємо зробити все, щоб вона стала такою в реальному житті. Ми – рятівники і охоронці нашого величезного будинку під назвою «Земля». Світ у наших руках.

Заходить Магістр екологічних наук:

• Усіх вас вітаю, ось і кінець вашої подорожі.

Нам треба прийняти в лави юних екологів дітей старшої групи.

Вони показали себе сьогодні, як справжні захисники природи.

Діти старшої групи кажуть клятву еколого-дошкільнят:

Клянуся завжди захищати братів наших менших,

Клянуся берегти рослини, висаджувати дерева та доглядати за ними.

Клянуся берегти водойми від забруднення.

Клянуся прибирати за собою сміття завжди і всюди.

Клянуся піклуватися про природу, тварин і рослини.

Клянуся! Клянуся! Клянуся!

Звучать фанфари (Йде вручення медалей)

Тому я з гордістю приймаю вас до екологічної академії та нагороджую медалями «Юні екологи».

Звучить музика. Нагородження дітей.

 

Магістр екології: Сьогодні ви проявили свою кмітливість,показали свої знання, старання. Я впевнена, що ви і надалі будете оберігати та шанувати природу. Тож піклуйтеся про «братів наших менших» та завжди будьте природі друзями.

Вихователь:Так, головне завдання усього людства – зберегти наш спільний дім – нашу планету Земля. Планету, що належить нам з вами, а також усьому живому, що мешкає на ній.

Діти ось і підійшов до кінця наш екологічний Квест.

 

Підсумок

 

Учасникам гри довелося чимало попрацювати – розгадувати складні завдання, відгадувати загадки про рослинний і тваринний світ, збирати пазли, просуваючись від однієї станції до іншої. За успішне виконання завдань на кожній станції гри діти отримували пазл.

Цілий день веселощів, азарту, гарного спортивного настрою, духу співпереживання, лідерства, перемоги – ось результат гри-подорожі екологічного квесту «Юні екологи».

Завідуюча: Вітаємо всіх переможців і сподіваємося, що не тільки учасники екологічного квесту «Юні екологи», але і всі люди на планеті Земля будуть жити, дотримуючись законів природи!

Зараз проведемо флешмоб, присвячений екологічному квесту

А закінчити наш квест хочеться рядками з вірша Михайла Дудіна «Бережіть Землю! Бережіть! »…

Категорія: Мої файли | Додав: liliana_brovko
Переглядів: 429 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar