Головна » Файли » Мої файли |
[ Викачати з сервера (105.9 Kb) ] | 03.04.2016, 11:27 |
Заняття 1 Тема:«Дивовижні властивості води» Завдання: Освітні: 1. Ознайомити дітей з властивостями води: без кольору, прозора, без запаху, без смаку. 2. Вдосконалювати знання дітей про значення води в житті людини. 3. Навчати дітей навичкам проведення лабораторних дослідів: - закріплювати вміння працювати з посудом, дотримуватися необхідних заходів безпеки. - вчити користуватися піпеткою. Виховні: 1. Розвивати соціальні навички: вміння працювати в групі, враховувати думку партнера, обстоювати власну думку, доводити свою правоту, прищеплювати дбайливе ставлення до води. Розвиваючі: 1. Розвивати у дітей фонематичний слух. 2. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами по темі заняття. 3. Вчити відгадувати загадки. Попередня робота: 1. Бесіди про воду, її ролі в житті людини. 2. Проведення експериментів з водою. 3. Розглядання ілюстрацій на тему «Вода». 4. Використання ігор про воду: «Яка буває вода?», «Чотири стихії», «Розрізні картинки». 5. Читання художньої літератури з теми «Вода». 6. Наблюдениеза водою на прогулянці. Матеріал для заняття: кросворд, прозорі стаканчики, піпетки, гудзики, картинки, молоко, гуаш, ватяні палички, миючий засіб, схеми. Хід заняття. Часина 1 Хлопці, сьогодні у нас незвичайне заняття. Я хочу запросити вас в чарівну лабораторію. Що роблять у лабораторії? Правильно, проводять досліди. Але, щоб потрапити в лабораторію і дізнатися тему нашого заняття, нам треба розгадати кросворд і прочитати ключове слово, яке відкриє нам двері чарівної лабораторії. Допоможуть нам у цьому загадки. Він так безстрашний і могутній, Що не боїться гірських круч- Звик він до них все життя зриватися І головою вниз кидатися, І, піднімаючи хмари бризів, Про камені розбиватися вщент! (водоспад) Над лісами, містами, Над просторами полів Пропливають каравани Небувалих кораблів. Тримають шлях навколо землі Ці диво-кораблі. (хмари) Мене чекали, Мене звали, Здався - втекли. (дощ) Вранці намисто заблищали, Всю траву собою заткали. А пішли шукати їх вдень Шукаємо, шукаємо - не знайдемо. (роса) Яке слово вийшло? Правильно, «Вода». Сьогодні ми поговоримо про воду, її властивості та про значення води. Яка буває вода? (тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо). Що вода робить? (тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане) Для чого вода потрібна людині? (пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо). Тепер ми знаємо ключове слово, і я запрошую вас у чарівну лабораторію, де ми будемо проводити досліди і дізнаємося про властивості води, тобто яка вона вода? (Діти сідають за столи) Частина 2 Дослід 1 «Вода не має смаку» Хлопці, спробуйте воду із склянки, який у неї смак? (відповіді дітей) А тепер додайте в склянку з водою шматочок лимона або цукру. Що змінилося? (Вода стала солодка вода стала кисла). Ми змінили смак води. Висновок: вода не має смаку. На фланелераф виставляється схема. Дослід 2 «Вода не має запаху» Хлопці, понюхайте воду в склянці. Як вона пахне? (відповіді дітей ) Тепер додайте у воду часник, перемішайте ложечкою і знову понюхайте. Що сталося з водою? (вода змінила запах, пахне часником. Висновок: вода не має запаху. На фланелеграф виставляється схема. Дослід 3 «Вода без кольору, прозора». Хлопці, що станеться з водою , якщо додамо в неї фарбу? (додаємо, перемішуємо). Що змінилося? (вода змінила колір). Розчинилася фарба? (фарба розчинилася і змінила колір води). Давайте тепер порівняємо воду і молоко. В обидві склянки покладемо гудзики. В якому склянці ми бачимо гудзики? (відповіді дітей). Висновок: вода не має кольору, вона прозора. Ви добре попрацювали і можна відпочити. Фізкультхвилинка «Ходять крапельки по колу». Вихователь каже, що вона мама Хмаринка, а діти-Крапельки, і їм пора відправлятися в шлях. Звучить музика, що нагадує звуки дощу. Крапельки стрибають, розбігаються, танцюють. Полетіли краплинки на землю. Пострибали, пограли. Нудно їм стало поодинці стрибати. Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками (крапельки складають струмочки, взявшись за руки). Зустрілися струмочки і стали великою річкою(крапельки з'єднуються в один ланцюжок). Пливуть крапельки в великій річці, подорожують. Текла-текла річка і потрапила у великий-превеликий океан(діти перебудовуються в хоровод і рухаються по колу). Плавали-плавали крапельки в океані, а потім згадали, що мама Хмаринка карала додому повернутися. А тут як раз сонечко пригріло. (З'являється сонечко, танцює.) Стали крапельки легкими, потягнулися вгору (присевшие крапельки піднімаються, потім витягують руки вгору). Зникли вони під променями сонечка, повернулися до мами Хмаринці. Молодці, крапельки, добре себе вели, перехожим за комір не залазили, не бризкалися. Тепер побудьте зі мною, я без вас скучила. Частина 3 Гра-експерименти «Кольорове молоко» 1. 2. 3. Частина 4 Підсумок заняття Підвести дітей до виставки дитячих робіт та ілюстрацій на тему «Вода», запитати чим вони займалися, що нового дізналися про воді, чи сподобалося їм заняття, і що сподобалося найбільше? Перший досвід «Вода прозора» Перед дітьми ставлю 2 склянки - один з водою, інший з молоком. В обидві склянки опускаю ложечки. - У якому з склянок ложечка видно, а в якому немає? - Чому? Перед нами молоко і вода. У склянці з водою ми бачимо ложечку, а в склянці з молоком немає. Значить вода прозора, а молоко немає. (Пропоную дітям подумати, що було б, якби річкова вода не була прозорою?) - Наприклад, у казках йдеться про молочні ріки з кисільними берегами, могли б риби та інші тварини жити в таких молочних ріках? (відповіді дітей). Діти, так, вода прозора чи ні? (прозора). А тепер давайте дізнаємося, чи є у води смак. Другий досвід «У води немає смаку» Пропоную дітям спробувати воду з своїх стаканчиків. - Чи є у неї смак? - Дуже часто кажуть, що вода дуже смачна. (даю їм для порівняння спробувати молоко або сік. Якщо вони не переконалися, нехай ще раз спробують воду. Я повинна довести, що у води немає смаку). - А кажуть «вода дуже смачна» тому, що коли людина дуже хоче пити, то він із задоволенням п'є воду і висловлюючи задоволення каже: «Яка вода смачна», хоча він насправді смаку води не відчуває. А ось морська вода солона на смак, тому що в ній дуже багато різних солей. (Пропоную дітям випити солону воду трохи, щоб вони відчули і зрозуміли смак солоної морської води.) Третій дослід «У води немає запаху» Пропоную дітям понюхати воду і сказати, чим вона пахне (або зовсім не пахне). Для порівняння даю понюхати духи. - І чим же пахне вода порівняно з духами. Закінчилися наші досліди. І що ж ми з вами дізналися нового про воді (відповіді дітей). 3.Заняття: Пошуково-дослідницька діяльності на тему «Крок до пізнання» Програмовий зміст: сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище. За допомогою простих дослідів показати, що повітря є всюди, воно рухоме, невидиме. Сприяти розвиткові зв’язного мовлення: вчити визначати слова, які характеризують якості та властивості повітря (невидиме, прозоре, легке, тепле, холоднее). Розвивати увагу, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля. Художньо-естетичний розвиток: формувати вміння естетично сприймати літературний текст. Креативний розвиток:конструювання з паперу вітряка. За допомогою спостереження та дослідів підводити до самостійних висновків. Матеріал: оповідання В.Сухомлинського «Ласкавий Вітер і холодний Вітрюга», прозорі пакети, 3 склянки, земля, цукор, на кожну дитину склянка з водою, трубочка, резинова іграшка, пляшка з водою холодною, плакат із правилами щодо забезпечення чистоти повітря, палички з гвіздочком, папір різнокольоровий, пінопласт. Попередня робота: - діти розпочали робити вітряк. Хід заняття. - Загадування загадок:воно всюди,воно скрізь,без нього немає життя.(Повітря) - Очима не бачиш, руками не візьмеш, але куди не підеш – усюди ти знайдеш. (Повітря). Вихователь: Правильно - це повітря . - Подивіться уважно навколо: ліворуч, праворуч, угору, вниз. - Ви бачите повітря ? Діти: Ні, воно невидиме. Вихователь: Спробуємо довести, що повітря є, але ми його не бачимо. А для цього ми «зловимо» його. Дослід1. Діти беруться за кінці великої прозорої хустини, одночасно піднімають її та опускають кінці: виходить купол, заповнений повітрям. Дослід2. Візьміть пакети . Підніміть їх над головою й різко опустіть. Закрутіть пакети . Що ми бачимо всередині пакета? Повітря. Вправа «Грудне дихання». А тепер покладіть долоньку на груди й відчуйте, як грудна клітка піднімається під час вдиху і опускається під час видиху . Вихователь: Отже ми з вами дихаємо повітрям. Воно невидиме. Але його можна виявити, а ще відчути . Повітря – це те, що нас оточує. Але воно не тільки навколо нас, воно є і у воді. Давайте подивимося на банку з водою. Бачите, на її стінках невеличкі бульбашки. Це повітря. Діти, а хто дихає повітрям у воді? Діти: Риби. Вихователь: Повітря є і в землі. Дослід 3. Кидаю грудочку землі у воду. - Як повітря виходить із землі (бульбашками) - Хто дихає повітрям у землі ?(черв′ячки, комахи). Так само можна встановити, що повітря є і в глині, цукрі. Вихователь: Діти,повітря є і в нас самих. Дослід4. Діти беруть склянку з водою і трубочку. Видихають повітря у трубочку, яке піднімається бульбашками на поверхню води. Дослід5. Повітря можна почути . Надавлюємо на іграшку-писанку. Чому іграшка пищить. Це повітря виходить із неї через малі отвори. Дослід 6. Беремо холодну пластикову пляшку з холодильника, надіваємо на шийку повітряну кульку, потім ставимо пляшку в миску з гарячою водою. Що відбувається з кулькою? Діти: Вона надувається. Вихователь:Ставимо пляшку в миску з льодом і снігом. Що відбувається з кулькою. Отже у разі нагрівання повітря розширюється, у разі охолодження –стискається. Гра «Розширити коло та звузити його». Вправа «Вдих повітря та видих». Ви відчули якийсь запах ? Діти:Ні Повітря немає запаху Вправа «Тепле та прохолодне повітря». Діти вдихають повітря носом, а до рота прикладають долоню. Яке повітря ви вдихаєте? Прохолодне. А яке видихаєте? Тепле. Отже повітря може бути холодне й тепле. Фізкультхвилинка: «На морі» Вихователь: Діти повітря і в природі буває різний. Послухайте, яким ще буває вітер із оповідання В.Сухомлинського «Ласкавий вітер і холодний вітрюга». У темному лісі, у глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер - хлопець із синіми очима. А холодний Вітрюга - дід із колючою бородою. Бесіда: - Який вітер вам більше подобається теплий чи холодний? - Теплий вітер - Чому? - Бо він ласкавий . -То який буває вітер? (Теплий, лагідний, легенький, холодний, сильний, злий). Вихователь: пропоную вам закінчити робити іграшку вітряк . (Самостійна робота дітей ). Вихователь: І перевіримо яку вітер може виконувати певну роботу.
| |
Переглядів: 247 | Завантажень: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |