Головна » Файли » Мої файли

ГУРТОК «Весела абетка» (навчання дітей ранньому читанню за методикою М.Зайцева )
[ Викачати з сервера (5.89 Mb) ] 20.03.2016, 00:33

ПОЯСНЮВАЛЬНА    ЗАПИСКА

             Принциповим  положенням технології раннього навчання читанню за методикою М.О.Зайцева  є одночасний розвиток мовлення дітей з навчанням їх читання. Такий підхід до навчання читанню розглядається не як передумова «прискореного розвитку», а як процес оволодіння новою мовною реальністю – письмовим мовленням. Навчання читанню поєднується з грою та співом. Психологічні особливості віку враховуються у використанні всіх видів пам’яті : звукової, моторної, зорової, кінестатичної, що робить процес навчання нескладним та захопливим.

           Технологія М.Зайцева заснована на визнанні неабияких можливостей дітей дошкільного віку в сприйманні та засвоєнні на чуттєвій основі знань про навколишній світ. Автор виходить з того, що для повноцінного формування особистості потрібно задіяти всі органи чуття, забезпечити належний розвиток відчуттів і сприймань як головних способів пізнання дитиною предметів і явищ.

           Важливим у системі навчання ранньому читанню є використання таких дидактичних прийомів : формування правильної постави, висока загальна рухлива активність, робота над фіксацією погляду тощо. Все це здійснюється на засадах індивідуального підходу до дитини. Технологія навчання грамоти М.Зайцева пропонує оригінальний шлях до читання через письмо (від письма кубиками – до читання).

         Методика М.Зайцева основана на основних дидактичних принципах – доступності, систематичності та послідовності (від простого – до складного), наочності, свідомості й активності, індивідуального підходу в умовах колективного навчання, якості засвоєння матеріалу, заохочення та зацікавлення.

 

   Програма гуртка «Весела абетка»

базується на таких основних положеннях :

1.     Навчання читанню по складах.

2.     Організація занять в ігровій формі.

3.     Залучення малюків до різноманітних видів діяльності.

4.     Використання наочного матеріалів.

5.     Застосування диференційованого підходу.

6.     Відповідність змісту завдань пізнавальним запитам дошкільників.

 

Гурток   організовано з метою раннього навчання дітей грамоті. Основними завданнями  є:

1.     Насичення навчальної діяльності цікавими ігровими ситуаціями з елементами змагання.

2.     Ритмізація діяльності.

3.     Індивідуальний  підхід.

ОРІЄНТОВНИЙ   ПЛАН   роботи гуртка 1-й рік навчання

 

№ з/п

 Тема  заняття   

Кількість годин

 

1.

 

Знайомство з кубиками, їх класифікація

2

2.

Голосні звуки - «Золотий кубик»

2

3.

Дидактична гра «Де у кубика ніжки?»

2

4.

Знайомство з таблицею

2

5.

 У гості до метелика «М»

2

6.

Зоряне небо «Н»

2

7.

Кубик знаків. Розповідне речення

2

8.

Допоможемо Вовку «В»

2

9.

Подружимося з лялькою «Л»

2

10.

Мудра Сова «С». Окличне речення

2

11

Довірливий Колобок «К»

2

12.

Будиночок Павучка «П»

2

13.

Мовчазний кубик

2

14.

Сміливий Рак «Р»

2

15.

Дівчинка Танюша «Т»

2

16.

Листочки з чарівного Дуба «Д»

2

17.

Будиночок Змія «3». Запитальне речення

2

18.

М'який знак «Ь»

2

19.

Веселий Баранчик «Б»

2

20.

У гості до гусенят «Г» та «Ґ»

2

21.

Задиркуватий Часничок «Ч»

2

22.

Кактус Йо-йой «Й»

2

23.

Пустотлива Хмаринка «X»

2

24.

Зустріч із Жуком «Ж»

2

25.

Мишенятко Шусть «Ш»

2

26.

Їжачок - хитрячок «І»

2

27.

Плаксива Цибулинка «Ц»

2

28.

Весела Щука «Щ»

2

29.

Добра Фея «Ф»

2

30.

Друзі Дз та Дж

2

31.

Апостроф

2

32.

Вправляння у читанні

2

 

Всього:

68

 

ОРІЄНТОВНИЙ   ПЛАН   роботи гуртка 2-й рік навчання

 

№ з/п

 Тема  заняття   

Кількість годин

1.

Голосні та приголосні звуки

2

2.

Тверді та м'які приголосні звуки

2

3.

Немовні звуки мовлення. Мовні органи

2

4.

Слово. Речення

2

5.

Казка «Ріпка»

2

6.

Хто? Що?

2

7.

Що робить?

2

8.

Який? Яка? Яке? Які?

2

9.

Склад. Наголос

2

10.

Чарівники

2

11

Магазин меблів

2

12.

Казка про жадібну Жабу

2

13.

Казка про компот

2

14.

У бабусі на подвір'ї

2

15.

Чий будинок?

2

16.

Мандрівник

2

17.

У країні Букляндії

2

18.

У гостях у пана Коцького

2

19.

Допоможемо Незнайці вилікуватися

2

20.

Допоможемо друзям

2

21.

Риболови

2

22.

Пригоди курчатка Кульки

2

23.

У гостях у Лісовичка

2

24.

Дрьома

2

25.

Пригоди Ефи та Єнота

2

26.

Мудра Сова та балакуча Сорока

2

27.

Коза - Дереза

2

28.

Папуга Гоша

2

29.

Порятуємо Чіллі

2

30.

Квітник

2

31.

Що? Де? Коли?

2

32.

Вправляння у читанні

2

 

Всього:

68

ПРОГНОЗОВАНИЙ    РЕЗУЛЬТАТ

                  Виконання даної програми дасть можливість:

1.     Опанувати читання, письмо та мову.

2.     Розвинути у дошкільників впевненість у своїй діяльності, у стосунках з іншими людьми.

3.     Вміння сприймати та вільно орієнтуватися у навколишньому світі.

4.     Сформувати та розвинути головні чинники пізнання дитиною світу.

5.     Сприяти розвитку психічних процесів, всебічно активізувати діяльність дитячого мозку.

6.     Розвинути дитячу творчість та фантазію.

7.     Виправити логопедичні недоліки

8.     Зробити мову дитини чистою та зрозумілою завдяки промовлянню та приспівуванню складів.

9.     Збагатити словниковий запас.

10.                         Сформувати у дитини стійкі позитивні відчуття для нормалізації та  активізації всіх функціональних  систем організму дитини.

11.                         Виховати  активність.

12.                         Розвинути здатність працювати самостійно, вміння   отримувати  необхідні знання.

ВИКОРИСТАНА   ЛІТЕРАТУРА:

1.  Програма розвитку дитини дошкільного віку  « Українське довкілля

2.     Зайцев М.О. Технологія навчання читання. – Москва : «Просвещение», 1989.

3.      Перов В.І. Самые популярные методики воспитания.- Харків: «Клуб сімейного  відпочинку», 2010.

4.      Фребель Ф. Будем  жить для наших детей. – Москва: «У - Фактория», 2006.

 

 ПОЯСНЮВАЛЬНА    ЗАПИСКА

             Принциповим  положенням технології раннього навчання читанню за методикою М.О.Зайцева  є одночасний розвиток мовлення дітей з навчанням їх читання. Такий підхід до навчання читанню розглядається не як передумова «прискореного розвитку», а як процес оволодіння новою мовною реальністю – письмовим мовленням. Навчання читанню поєднується з грою та співом. Психологічні особливості віку враховуються у використанні всіх видів пам’яті : звукової, моторної, зорової, кінестатичної, що робить процес навчання нескладним та захопливим.

           Технологія М.Зайцева заснована на визнанні неабияких можливостей дітей дошкільного віку в сприйманні та засвоєнні на чуттєвій основі знань про навколишній світ. Автор виходить з того, що для повноцінного формування особистості потрібно задіяти всі органи чуття, забезпечити належний розвиток відчуттів і сприймань як головних способів пізнання дитиною предметів і явищ.

           Важливим у системі навчання ранньому читанню є використання таких дидактичних прийомів : формування правильної постави, висока загальна рухлива активність, робота над фіксацією погляду тощо. Все це здійснюється на засадах індивідуального підходу до дитини. Технологія навчання грамоти М.Зайцева пропонує оригінальний шлях до читання через письмо (від письма кубиками – до читання).

         Методика М.Зайцева основана на основних дидактичних принципах – доступності, систематичності та послідовності (від простого – до складного), наочності, свідомості й активності, індивідуального підходу в умовах колективного навчання, якості засвоєння матеріалу, заохочення та зацікавлення.

 

          Програма гуртка «Весела абетка»

базується на таких основних положеннях :

1.     Навчання читанню по складах.

2.     Організація занять в ігровій формі.

3.     Залучення малюків до різноманітних видів діяльності.

4.     Використання наочного матеріалів.

5.     Застосування диференційованого підходу.

6.     Відповідність змісту завдань пізнавальним запитам дошкільників.

 

Гурток   організовано з метою раннього навчання дітей грамоті. Основними завданнями  є:

1.     Насичення навчальної діяльності цікавими ігровими ситуаціями з елементами змагання.

2.     Ритмізація діяльності.

3.     Індивідуальний  підхід.

ОРІЄНТОВНИЙ   ПЛАН   роботи гуртка 1-й рік навчання

 

№ з/п

 Тема  заняття   

Кількість годин

 

1.

 

Знайомство з кубиками, їх класифікація

2

2.

Голосні звуки - «Золотий кубик»

2

3.

Дидактична гра «Де у кубика ніжки?»

2

4.

Знайомство з таблицею

2

5.

 У гості до метелика «М»

2

6.

Зоряне небо «Н»

2

7.

Кубик знаків. Розповідне речення

2

8.

Допоможемо Вовку «В»

2

9.

Подружимося з лялькою «Л»

2

10.

Мудра Сова «С». Окличне речення

2

11

Довірливий Колобок «К»

2

12.

Будиночок Павучка «П»

2

13.

Мовчазний кубик

2

14.

Сміливий Рак «Р»

2

15.

Дівчинка Танюша «Т»

2

16.

Листочки з чарівного Дуба «Д»

2

17.

Будиночок Змія «3». Запитальне речення

2

18.

М'який знак «Ь»

2

19.

Веселий Баранчик «Б»

2

20.

У гості до гусенят «Г» та «Ґ»

2

21.

Задиркуватий Часничок «Ч»

2

22.

Кактус Йо-йой «Й»

2

23.

Пустотлива Хмаринка «X»

2

24.

Зустріч із Жуком «Ж»

2

25.

Мишенятко Шусть «Ш»

2

26.

Їжачок - хитрячок «І»

2

27.

Плаксива Цибулинка «Ц»

2

28.

Весела Щука «Щ»

2

29.

Добра Фея «Ф»

2

30.

Друзі Дз та Дж

2

31.

Апостроф

2

32.

Вправляння у читанні

2

 

Всього:

68

 

ОРІЄНТОВНИЙ   ПЛАН   роботи гуртка 2-й рік навчання

 

№ з/п

 Тема  заняття   

Кількість годин

1.

Голосні та приголосні звуки

2

2.

Тверді та м'які приголосні звуки

2

3.

Немовні звуки мовлення. Мовні органи

2

4.

Слово. Речення

2

5.

Казка «Ріпка»

2

6.

Хто? Що?

2

7.

Що робить?

2

8.

Який? Яка? Яке? Які?

2

9.

Склад. Наголос

2

10.

Чарівники

2

11

Магазин меблів

2

12.

Казка про жадібну Жабу

2

13.

Казка про компот

2

14.

У бабусі на подвір'ї

2

15.

Чий будинок?

2

16.

Мандрівник

2

17.

У країні Букляндії

2

18.

У гостях у пана Коцького

2

19.

Допоможемо Незнайці вилікуватися

2

20.

Допоможемо друзям

2

21.

Риболови

2

22.

Пригоди курчатка Кульки

2

23.

У гостях у Лісовичка

2

24.

Дрьома

2

25.

Пригоди Ефи та Єнота

2

26.

Мудра Сова та балакуча Сорока

2

27.

Коза - Дереза

2

28.

Папуга Гоша

2

29.

Порятуємо Чіллі

2

30.

Квітник

2

31.

Що? Де? Коли?

2

32.

Вправляння у читанні

2

 

Всього:

68

ПРОГНОЗОВАНИЙ    РЕЗУЛЬТАТ

                  Виконання даної програми дасть можливість:

1.     Опанувати читання, письмо та мову.

2.     Розвинути у дошкільників впевненість у своїй діяльності, у стосунках з іншими людьми.

3.     Вміння сприймати та вільно орієнтуватися у навколишньому світі.

4.     Сформувати та розвинути головні чинники пізнання дитиною світу.

5.     Сприяти розвитку психічних процесів, всебічно активізувати діяльність дитячого мозку.

6.     Розвинути дитячу творчість та фантазію.

7.     Виправити логопедичні недоліки

8.     Зробити мову дитини чистою та зрозумілою завдяки промовлянню та приспівуванню складів.

9.     Збагатити словниковий запас.

10.                         Сформувати у дитини стійкі позитивні відчуття для нормалізації та  активізації всіх функціональних  систем організму дитини.

11.                         Виховати  активність.

12.                         Розвинути здатність працювати самостійно, вміння   отримувати  необхідні знання.

ВИКОРИСТАНА   ЛІТЕРАТУРА:

1.  Програма розвитку дитини дошкільного віку  « Українське довкілля

2.     Зайцев М.О. Технологія навчання читання. – Москва : «Просвещение», 1989.

3.      Перов В.І. Самые популярные методики воспитания.- Харків: «Клуб сімейного  відпочинку», 2010.

4.      Фребель Ф. Будем  жить для наших детей. – Москва: «У - Фактория», 2006.

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: liliana_brovko
Переглядів: 1453 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar