|
Тема
|
Цілі
|
Матеріал
|
вересень
1 тиждень
|
«Країна здоров'я»
|
Познайомити з новим предметом - валеологія. Почати залучати дітей до проблеми збереження свого здоров'я.
Розкрити сутність здорової людини, здорового способу життя.
Вказати шляхи, які ведуть до здорового способу життя і збереження здоров'я.
Закріпити у свідомості дітей поняття «Гармонія».
|
Атрибути для інсценізації казки, шапочки - маски, зелені трикутники для кожної дитини
|
3 тиждень
|
«Мій організм»
|
Виявити знання дітей про їх організмі, отримані раніше, що є шкідливим та корисним для організму.
|
Ілюстрації,
Д/і «Валеологія» або
здоровий малюк.
|
2 і 4 тижні
|
Бесіда: «Звідки беруться хвороби» Читання: «Казки про мікробах», «Казка про жаднюзі» Ситуація: «Як допомогти хворому»
|
жовтень
1 тиждень
|
«Збережи своє здоров'я сам»
|
Вчити самостійно стежити за своїм здоров'ям, знати нескладні прийоми самооздоравливания, вміти надавати собі елементарну допомогу; Прищеплювати любов до фізичних вправ, самомасажу.
|
|
3 тиждень
|
«Вітаміни зміцнюють організм»
|
Познайомити з поняттям «вітаміни». Закріпити знання про необхідність наявності вітамінів в організмі людини, про корисні продукти, в яких містяться вітаміни.
Виховувати у дітей культуру харчування, почуття міри.
|
Д/і «Вітаміни» лото «Запаси на зиму»
|
2 і 4 тижні
|
Проблемна ситуація «Сильний - слабкий» Розвага «Чистота - запорука здоров'я!» Д/і «Вгадай моє настрій» Д/і «Шкідливо - корисно»
|
листопад
1 тиждень
|
«Місто «Шлунок»
|
Розповісти про травної системи: рот, стравохід, шлунок, кишечник, як дружити з шлунком (добре пережовувати їжу, не можна їсти сильно гаряче й сильно холодне, голодувати не можна, після їжі не можна бігати, піднімати важке тощо), не можна багато їсти, розповісти про їжі, корисної для шлунка, про сервіровці столу.
|
Ілюстрації, стакан, продукти для досвіду (лимон, молоко, сода)
|
3 тиждень
|
«Місто «Печінка»
|
Пояснити дітям де знаходиться печінка, що вона допомагає шлунку переробляти їжу, їй шкідливі так само перевантаження, не можна їсти багато жирного, печеної, смаженого, після їжі не можна бігати.
|
Д/і «Шкідливо - корисно»
|
2 і 4 тижні
|
Лялькова вистава «Дівчинка замурзана» Д/г «Що зайве?» Д/і «Їстівне - неїстівне» С/р гра «Швидка допомога»
|
Грудень
1 тиждень
|
«Скелет - опора нашого організму»
|
Познайомити дітей з функціями скелета в нашому організмі. Провести аналогію (вказати подібності та відмінності) між скелетами тварин і людини. Ознайомити зі складом кісток скелета, на досвіді пояснити роль органічних і неорганічних речовин для кістки.
Розглянути заходи попередження захворювань
|
таблиця «Скелет людини»
«Скелет риби» кістки риби, картки з
зображенням продуктів
|
|
|
опорного апарату і заходи збереження здоров'я всього організму в зв'язку з цим
|
|
3 тиждень
|
«Наші руки»
|
Дати поняття про людську про рук тісно зв'язку рук і мозку, про те, що допомогою рук можна виражати різні почуття; розвиваючи руку, ми розвиваємо мова; розповісти дітям про те, що по руці можна знайти людину, дізнатися про його здоров'я, характер; Вчити свідомо ставитися до розвитку своєї руки; Продовжувати вчити зображувати предмети символами.
|
|
2 і 4 тижні
|
Бесіда «Мова і його властивості» Бесіда «Ще пригодяться» (як піклуватися про руках і ногах) Д/і «Визнач на смак» Д/І - лото «Добре - погано» Д/і «Чому захворіли ляльки»
|
січень
2 тиждень
|
«Що любить серце»
|
Розповісти, що серці живе в грудях у людини, воно стукає, можна помацати рукою груди і почути його стукіт.
Серце любить чисте повітря, гімнастику, відпочинок; може втомлюватися і хворіти, любить веселощі, не любить, коли ти боїшся, сердишся, плачеш.
|
|
3 тиждень
|
«Слухай у всі вуха!»
|
Дати знання про органи слуху, уточнити, що вуха у всіх різні; вчити за допомогою дослідів розрізняти силу. Висоту, тембр звуків; закріпити знання про правила догляду за вухами.
|
|
Вільна діяльність Д/і «Визнач по звуку» «Вгадай, хто покликав?» «На чому граю?»
|
4 тиждень
|
«Дивись в очі!»
|
Дати уявлення про те, що очі є одним з основних органів почуттів людини; познайомити дітей з будовою ока; Виховувати почуття жалю до незрячим людям, бажання надати їм допомогу;
Привести до розуміння, що необхідно берегти зір.
|
|
Вільна діяльність: Читання вірша «Чотири ока»
Розглядання альбому «Правила на все життя» Д/г «Що зайве?»
Читання байки Крилова «Мавпа і окуляри» Фізхвилинки
|
лютий
1 тиждень
|
«Як ми дихаємо?»
|
Розповісти про будову носа, показати необхідність носового дихання.
Дати поняття про те, що в грудях є легкі, в них ховається повітря. Легкі боятися холодного повітря, тому потрібно дихати носом. Щоб повітря зігрівся.
|
|
3 тиждень
|
«Пожалій свою бідну шкіру»
|
Поглибити знання дітей про догляд за шкірою, розповісти про загартовування
|
Д/і «Як одягатися влітку і взимку?» Предметні Картинки
|
|
|
|
2 і 4 тижні
|
Досліди: «Що відчуваєш?» (запропонувати покласти на руку теплий і холодний предмет) «Відчуєш ти біль?» (вколоти себе чим-небудь)
Розігрування і розбір ситуацій.
Розвага: «Фізкультура і праця - здоров'я дають! »
|
березень
1 тиждень
|
«Подружися з зубною щіткою»
|
Продовжувати ознайомлювати з правилами особистої гігієни; дати уявлення про дитячої зубної щітки і дитячої зубної пасти, підвести до розуміння їх призначення та функції, познайомити дітей з методами догляду за зубами (чищення зубів, полоскання рота після їжі, відвідування стоматолога при зубному болі і в цілях профілактики зубних хвороб).
|
|
2 тиждень
|
Бесіда «Міцні, міцні зуби» Розглядання ілюстрацій про правильному чищенню зубів.
|
3 тиждень
|
«Головна частина тіла»
|
Дати уявлення дітям про те, що головний мозок нами керує. Думає, запам'ятовує, підказує, як краще малювати, ліпити і т.д. Він уміє працювати, але вміє і втомлюватися. Як треба себе вести, щоб голова не боліла. Режим дня, харчування.
|
Ілюстрація «Голова в профіль», папір у формі півкола.
|
4 тиждень
|
Розвага «Бережіть зуби з дитинства» Гра «Вгадай, що тобі сказали руки» Д/і «Шкідливо - корисно» Д/г «Що зайве»
|
|
|
квітень
1 тиждень
|
«Мікроби і віруси»
|
Дати дітям елементарне уявлення про інфекційних захворювань і їх збудників, про користь щеплень.
Дати уявлення про користь і шкоду мікробів.
|
|
3 тиждень
|
«Здоров'я і хвороба»
|
Навчити дітей піклується про своє здоров'я, уникати ситуацій, що приносять здоров'ю шкоду.
|
|
2 і 4 тижні
|
Читання: С. Маршак «Морозиво» Досвід: експеримент з краплею слини. Розвага: «Шкідливі поради Карлсона» Д/і «Кому що потрібно»
|
травень
1 тиждень
|
«Фізкультура і праця - здоров'я несуть»
|
Розповісти дітям про м'язовій системі, чому одна людина сильний, інший слабкий, як тренувати м'язи, яка їжа корисна.
|
|
3 тиждень
|
«Спорт - це здоров'я»
|
Закріпити знання про різні види спорту, про Олімпіаду; сприяти становленню у дітей цінностей здорового способу життя; заняття спортом дуже корисні для здоров'я людини. Розвивати інтерес до різних видів спорту.
|
|
2 і 4 тижні
|
Розвага «Доктор Айболить» Д/і «Силач - слабак»
Д/гра «Море хвилюється» (фігуру спортсмена) Д/і «Кому що потрібно одягнути?»
|