Головна » Файли » Мої файли |
28.03.2017, 17:17 | |
Хід екскурсії
І. Підготовка дітей до екскурсії Діти заздалегідь мають вивчити вірші про весну (Додаток 1).
Діти розповідають вірші.
Вихователь Сьогодні на екскурсію у ліс ми йдемо. Хто з нами хоче — ласкаво просимо. Усіх заберемо.
Завдання для дітей
Повторення правил поведінки в природі
ІІ. Проведення екскурсії 1. Ознайомлення з ознаками весни 1) Робота над загадкою.
Зелені шати одяга І гордо по землі ступа. Вона чарівна й запашна, Це мила серцю всім... (весна).
2) Бесіда. Ознайомлення з ознаками весни. — Що змінилося з настанням весни? — Як легко дихати навесні! Вдихніть на повні груди свіже повітря. Чим пахне весна? — А як можна охарактеризувати весняне повітря? — Які найперші запахи приносить весна?
3) Читання віршів (діти читають вірші про весну, заздалегідь вивчені вдома ).
4) Робота над загадкою.
Три брати ідуть по світу — Від зими назустріч літу. Перший пройде — тане лід, Другий пройде — всюди квіт, Третій пройде — укрива землю шовкова трава.
— Про яких трьох братів ідеться в загадці? — Так, це весняні місяці — березень, квітень, травень.
5) Хвилинка-цікавинка.
6) Пригадування прислів’їв та народних прикмет.
2. Ознайомлення з тваринним світом
1) Бесіда. — Послухаймо звуки весняного лісу. Хто що почув? — Кому належать ці звуки? — Яким був ліс узимку? — Що змінилося?
2) Спостереження за комахами. — Ми ознайомилися з предметами, що допомагають спостерігати за природою. Пригадайте їх. (Лупа, бінокль, телескоп) — А що ми можемо побачити у лісі за допомогою лупи? Підійдіть з лупою до будь-якого дерева і уважно роздивіться. Яких комашок ви побачили? (Відповіді дітей.) — Де ще можна побачити комах? (Діти спостерігають за комашками в траві.) — Які комахи за розміром? Чим вони харчуються? (Відповіді дітей.) — Кого називають санітарами лісу? У яких будинках мешкають мурашки? (Спостереження за мурашником).
3) Спостереження за птахами. — Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах) — Які саме птахи прилітають до нас з настанням весни? (Відповіді дітей.) — Що в першу чергу вони роблять, прилетівши до наших країв? (Відповіді дітей.)
4) Хвилинка-цікавинка.
5) Слухання співу птахів.
6) Розв’язування проблемної ситуації. — Як ви вчините, якщо знайдете пташине гніздо? (Відповіді дітей.)
3. Спостереження за рослинним світом
1) Дидактична гра «Хто тут живе? Що тут росте?». Вихователь накриває хустинкою травичку. Потім піднімає її. Діти уважно розглядають і називають рослини, комах, які там є.
2) Спостереження за красою рослин довкілля — Чому вербу називають плакучою? — Горобину — кучерявою? — Тополю — стрункою? — Дуб — могутнім? — Чим відрізняються гілочки цих дерев?
3) Гра «Знайди дерево». Вихователь читає загадки. Хто здогадається і відгадає, має підбігти до своєї «відгадки».
Стоять у полі сестриці, Платтячка білі, шапочки зелені. (Берізка)
Не з’їсть ту ягідку людина, Гірка й несмачна... (Горобина).
Батько тисячу синів має, Кожному шапочку справляє. (Дуб)
Стовбур рівний, як колона, А листочки, як корона. Влітку листячко зелене, А як осінь — то червлене. (Клен)
Рясно в липні зацвітає, Дуже гарний запах має, Цвітом від хвороб лікує, Щедро медом нас частує. (Липа)
Товстий стовбур, пишні віти, Наче свічки, білі квіти. А плоди, як їжачки, Носять з голок піджачки. (Каштани)
ІІІ. Закріплення побаченого навкруги
1. Дидактична гра «Таємниці природи» Завдання: розбігтися лісом , знайти свою «природну таємницю», розповісти про неї.
2. Збирання природного матеріалу для рудового навчання — Придивіться, пошукайте і знайдіть цікаві за формою гілочки, що ви могли б використати для виготовлення поробок на занятті з трудового навчання.
3. Підсумкові завдання групам 1-ша група. Намалювати умовні позначки правил поведінки в природі. 2-га група. Намалювати весняні малюнки. | |
Переглядів: 461 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |