Головна » Файли » Мої файли

Спостереження за весняними змінами в природі. Екскурсія до весняного лісу
28.03.2017, 17:17

Хід екскурсії

 

І. Підготовка дітей до екскурсії

Діти заздалегідь мають вивчити вірші про весну (Додаток 1).

 

Діти розповідають вірші.

 

Вихователь

Сьогодні на екскурсію у ліс ми йдемо.

Хто з нами хоче — ласкаво просимо.

Усіх заберемо.

 

Завдання для дітей

  • Спостерігати за ознаками весни.
  • Ознайомитися з рослинним світом лісу.
  • Ознайомитися з тваринним світом лісу.
  • Зібрати природній матеріал для занять з  трудового навчання.

 

Повторення правил поведінки в природі

  • Не можна галасувати, щоб не злякати пташок, які висиджують пташенят.
  • Не наближатися до гнізд і не чіпати пташенят руками.
  • Не рвати великих оберемків квітів.
  • Не рвати квіти, занесені до Червоної книги України.
  • Не ламати гілок кущів та дерев.
  • Не руйнувати мурашників.
  • Не розпалювати вогнища.
  • Не ловити метеликів.
  • Не залишати сміття.

 

ІІ. Проведення екскурсії

1. Ознайомлення з ознаками весни

1) Робота над загадкою.

 

Зелені шати одяга

І гордо по землі ступа.

Вона чарівна й запашна,

Це мила серцю всім... (весна).

 

2) Бесіда. Ознайомлення з ознаками весни.

— Що змінилося з настанням весни?

— Як легко дихати навесні! Вдихніть на повні груди свіже повітря. Чим пахне весна?

— А як можна охарактеризувати весняне повітря?

— Які найперші запахи приносить весна?

 

3) Читання віршів  (діти читають вірші про весну, заздалегідь вивчені вдома  ).

 

4) Робота над загадкою.

 

Три брати ідуть по світу —

Від зими назустріч літу.

Перший пройде — тане лід,

Другий пройде — всюди квіт,

Третій пройде — укрива землю шовкова трава.

 

— Про яких трьох братів ідеться в загадці?

— Так, це весняні місяці — березень, квітень, травень.

 

5) Хвилинка-цікавинка.

  • Назва першого місяця весни пов’язана з березою, збиранням її соку.  . Раніше були поширені назви марець, березіль або березоль.
  • Квітень означає «пору цвітіння рослин». Іноді місяць називають цвітнем.
  • Травень — це місяць «буйного розквіту трав».

 

6) Пригадування прислів’їв та народних прикмет.

  • Травнева роса краща від вівса.
  • Навесні вода — влітку трава.
  • Сухий березень, мокрий май — буде каша й коровай.
  • Квітневі струмки землю пробуджують.
  • Сухий і теплий май — скупий урожай.
  • Весняний день рік годує.

 

2. Ознайомлення з тваринним світом

 

1) Бесіда.

— Послухаймо звуки весняного лісу. Хто що почув?

— Кому належать ці звуки?

— Яким був ліс узимку?

— Що змінилося?

 

2) Спостереження за комахами.

—   Ми ознайомилися з предметами, що допомагають спостерігати за природою. Пригадайте їх. (Лупа, бінокль, телескоп)

— А що ми можемо побачити у  лісі за допомогою лупи? Підійдіть з лупою до будь-якого дерева і уважно роздивіться. Яких комашок ви побачили? (Відповіді дітей.)

— Де ще можна побачити комах? (Діти спостерігають за комашками в траві.)

— Які комахи за розміром? Чим вони харчуються? (Відповіді дітей.)

— Кого називають санітарами лісу? У яких будинках мешкають мурашки? (Спостереження за мурашником).

 

3) Спостереження за птахами.

— Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

— Які саме птахи прилітають до нас з настанням весни? (Відповіді дітей.)

— Що в першу чергу вони роблять, прилетівши до наших країв? (Відповіді дітей.)

 

4) Хвилинка-цікавинка.

  • Шпаки віддають своїх шпаченят до «школи» 1 вересня. Уроки тривають 5–6 днів, а тоді шпаченята розлітаються на «практику». Заняття починаються зранку. Батьки дітей навчають «вокалу». Після завершення «уроків» шпаки розлітаються на обід. Пообідавши, повертаються на заняття, що тривають до вечора. На сніданок шпак поїдає 50–60 комах.
  • Грак за рік знищує до 8 тисяч дротяників — черв’яків, які підточують коріння культурних рослин.
  • Солов’ї, як і люди, учаться співати. Лише на третій рік життя вони стають співаками. Ці птахи знищують мух, гусениць, жуків.

 

5) Слухання співу птахів.

 

6) Розв’язування проблемної ситуації.

— Як ви вчините, якщо знайдете пташине гніздо? (Відповіді дітей.)

 

 

3. Спостереження за рослинним світом

 

1) Дидактична гра «Хто тут живе? Що тут росте?».

Вихователь накриває хустинкою травичку. Потім піднімає її. Діти уважно розглядають і називають рослини, комах, які там є.

 

2) Спостереження за красою рослин довкілля

— Чому вербу називають плакучою?

— Горобину — кучерявою?

— Тополю — стрункою?

— Дуб — могутнім?

— Чим відрізняються гілочки цих дерев?

 

3) Гра «Знайди дерево».

 Вихователь читає загадки. Хто здогадається і відгадає, має підбігти до своєї «відгадки».

 

Стоять у полі сестриці,

Платтячка білі, шапочки зелені. (Берізка)

 

 

Не з’їсть ту ягідку людина,

Гірка й несмачна... (Горобина).

 

Батько тисячу синів має,

Кожному шапочку справляє. (Дуб)

 

Стовбур рівний, як колона,

А листочки, як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь — то червлене. (Клен)

 

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує. (Липа)

 

Товстий стовбур, пишні віти,

Наче свічки, білі квіти.

А плоди, як їжачки,

Носять з голок піджачки. (Каштани)

 

ІІІ. Закріплення побаченого навкруги

 

1. Дидактична гра «Таємниці природи»

Завдання: розбігтися лісом , знайти свою «природну таємницю», розповісти про неї.

 

2. Збирання природного матеріалу для рудового навчання

— Придивіться, пошукайте і знайдіть цікаві за формою гілочки, що ви могли б використати для виготовлення поробок на  занятті з трудового навчання.

 

3. Підсумкові завдання групам

1-ша група. Намалювати умовні позначки правил поведінки в природі.

2-га група. Намалювати весняні малюнки.

Категорія: Мої файли | Додав: liliana_brovko
Переглядів: 461 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar