Головна » Статті » Мої статті |
ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ Мета: залучення уваги батьків до проблеми підготовки дітей до навчання в школі; ознайомити учасників із компонентами шкільної готовності, зрілості, навчальної мотивації; надати можливість усвідомити вплив фізичного, емоційно-вольового, мотиваційного, інтелектуального розвитку дитини на її успішність у навчанні; розвіяти батьківські страхи перед школою. Матеріали: мультимедійне обладнання, дошка, акваріуми, кольорові кульки, ватман, фломастери, силуети птахів, кубики різнокольорові, гімнастичні палки. Склад учасників: до 15 осіб батьків, психолог, учитель початкових класів. Хід зборів У святково прикрашеному музичному залі сидять за столами батьки. Вихователь: Добрий день, шановні батьки і гості! Сьогодні наші батьківські збори присвячені підготовці дітей до школи. На збори запрошені: практичний психолог Гаєвська Людмила Валентинівна , вчитель початкових класів Кручинкіна Ганна Анатоліївна. Під час нашої зустрічі Ви, шановні батьки, будете мати змогу не лише отримати консультації спеціалістів, але й поділитися власним досвідом, задовольнити свою потребу в інформаційному спілкуванні одне з одним, у грі відчути себе в позиції дитини. Зустрічаймо майбутніх школярів! (Під музику заходять діти старшої групи). Монтаж: Школа – велика дитяча країна, В ній відкривається білий наш світ. Тут пізнає себе кожна дитина, І відправляється звідси в політ! З дитячого садочка, Дзвінкі пісні летять. Ми підем скоро в школу, Щоб все на світі знать! За партами новими, Відкриєм букварі, Бо ми вже не малята, А справжні школярі! Що за диво-корабель Нас везе навкруг земель, Пливемо морями знань, Серед хвиль важких – питань! За шкільні роки буремні, Знань набудем – будьте певні! Обігнемо Землю з часом, З нашим дружним першим класом! Нас робота не лякає. Треба вчитись – кожен знає! Тож чекаєм побажань Під вітрилом в морі знань! Вихователь: Ось такі вони майбутні першокласники! Вихователь: Важливий етап в житті дитини починається з її приходом до школи. До дитини в цей період висувають нові вимоги. А чи готова вона до нової для неї соціальної ролі? Хто ж має готувати дитину до шкільного навчання, хто відповідає за успішне навчання в початкових класах – батьки, сім’я, вихователі дитячого садка, вчителі, школа? А чи хочуть наші діти йти до школи і що вони очікують від неї ? (відеоролік) 1. Коли я піду до школи, у мене з’явиться багато друзів 2. Мені цікаво, які у нас будуть уроки. 3. Думаю, що буду запрошувати на день народження весь клас. 4. Мені хочеться, щоб урок тривав довше ніж перерва. 5. Цікаво, що в школі пропонують на обід. 6. Коли я піду до школи, то буду гарно вчитися. 7. Найкраще в шкільному житті, це канікули. 8. Мені хочеться в школу тому, що діти з мого будинку теж навчаються в цій школі. 9. Якби мені дозволили б, я б пішла вчитися до школи ще торік. 10. Мені цікаво в садочку, а я думаю, що в школі буде ще цікавіше. Вихователь: Шановні батьки, у кожного з вас на столі лежать пташечки, які зробили власними руками ваші діти і в свою роботу вклали частинку свого серця, візьміть їх і станьте в коло. Що ж очікуєте Ви, шановні батьки, від навчання ваших дітей в школі. Вправа «Відкритий мікрофон». Вихователь передає мікрофон кожному з батьків, після озвучення своїх очікувань, батьки прикріплюють свої пташечки до будинку школи, який зображений на листку ватману. Вихователь: Дякую вам, шановні батьки, за ваші очікування. Будемо сподіватися, що всі ваші очікування здійсняться. Вже не один рік випускники нашого дошкільного закладу поповнюють учнівські ряди Скадовської гімназії. Тому я хочу взяти «інтерв»ю» у вчителя початкових класів Анни Анатоліївни. Шановна Анна Анатоліївна , яких першокласників Ви хотіли б бачити у вашій школі і чи впливає час на розвиток дітей шестирічного віку. («інтерв’ю» зі вчителем Караванської школи) Вихователь: На мою думку, до питання готовності дитини до навчання слід підходити комплексно. Що ж ми розуміємо під поняттям «готовність дитини до школи»? До розмови я запрошую практичного психолога Людмилу Валентинівну (результати діагностики дітей з підготовки дітей до школи. Мультимедійний показ. Підсумки тестування батьків «Чи готова ваша дитина до школи?») Психолог: Шановні батьки, для подальшої роботи я пропоную вам об’єднатися в групи. Підійдіть ,будь ласка, до мене. (під музику виносить дитина «чарівну скриньку»). З чарівної скриньки, яку я вам пропоную, дістаньте предмети, за кольором яких ви маєте об’єднатися в групи і зайняти свої місця за столами. (батьки займають місця за столами). Психолог: У моєму виступі були висвітлені аспекти готовності дитини до школи, я пропоную вам, шановні батьки, порадившись у групах та визначити ті завдання, які стоять перед вами, як батьками, для підготовки дітей до школи. На виконання роботи вам відводиться 5 хвилин, початком і закінченням роботи буде музична заставка. У групах ви повинні визначитися, хто презентуватиме вашу роботу. Психолог: Дякую вам, шановні батьки, за цікаво презентовані роботи. Я думаю, що ви зробите все від вас залежне, щоб Ваші діти були гарно підготовлені до школи і безболісно пройшли адаптаційний період в школі. Вихователь: Дошкільний вік унікальний, він неповторний для кожного. Діти в цьому віці дуже допитливі і тому нам, дорослим, потрібно віднаходити відповіді на 100 тисяч дитячих «Чому?» (музична пауза. Танок «Чомучок») Вихователь: Шановні батьки, а чи зможете Ви, дати вичерпні відповіді на мої запитання? (вихователь кидає «м»яч» і задає питання батькам). 1. Чому восени дерева скидають листя ? 2. Якщо на небі веселка, то … ? 3. У птаха – крило, у людини - … ? 4. Що важче – кілограм вати чи кілограм каміння ? 5. Кого по осені рахують ? 6. Як називається гриб у крапочку? 7. Хто батько жолудя ? 8. Якщо на синій аркуш покласти червону кальку і провести жовтим олівцем, якого кольору буде лінія? 9. Скільки горіхів у пустому стакані? 10. Скільки кінців у однієї палиці ? А в половини палиці? 11. Із якого посуду неможливо їсти ? 12. Якщо розрізати шоколадний батончик на три частини, скільки розрізів доведеться зробити ? Вихователь: Молодці! Ви зможете дати відповіді на численні дитячі запитання. Вихователь: Шановні батьки! Я запрошую вас у коло виконати вправу «Закінчи речення» під час виконання якої ми передаватимемо з рук в руки сову, яка є символічною, адже вона мудра та розумна. «Сьогодні на батьківських зборах, я …» Я дякую вам за співпрацю, гадаю, що ви отримали компетентні відповіді спеціалістів, безліч позитивних вражень і корисних порад. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти. Сподіваюся , що ця зустріч була корисною для всіх! На пам'ять про нашу зустріч я подарую Вам «Пам’ятки», які стануть в нагоді при підготовці дітей до шкільного навчання.
| |
Переглядів: 293 | |
Всього коментарів: 0 | |